DİĞER
"Erkmen’in sergiyi özgülleştiren katkısı ‘korunan’ arşivi, ayıklama, seçme, nitelendirme yoluna hiç gitmeden, olduğu gibi sergileyerek belleğe dönüştürmesidir... Kuru, katı, donuk, belli bir kullanıcı çevreyle sınırlı ve kullanılma kapasitesi çok düşük arşiv belgesinin kamuya açık, görülebilir, hiyerarşisi olmayan bir anlayışla sergilenmesi sonuna kadar politik bir tercihtir, bir dönüştürme anlayışına tekabül eder."
Cem İleri yapıtlarını bellek mekânına dönüştürerek yeni bir kurgunun içinden geçmişi şimdiye geri çağırır. Algılanan mekân, tasarlanan mekân ve yaşanan mekân kavramlarını birbirleriyle çarpıştırarak belleği harekete geçirmeyi hedefler
1970'lerden bugüne uzanan üretim sürecini "remixlediği" sergi, yine Bülent Erkmen'in tasarım anlayışının iskeleti üzerine kurulu. Erkmen'in yineleyerek yenilediği Akbank Sanat'taki sergiyi görmek için son bir hafta...
Cem İleri'nin Norgunk Yayıncılık etiketiyle okurla buluşan E Evi adlı deneme kitabından tadımlık bir bölüm K24 sayfalarında...
Ali Taptık: 1970'lerden 2000'lere kadar fotoğraf, sanat tarihçilerinin çok kolay başa çıkamadığı bir mecra oldu. Bence hâlâ da öyle, çünkü kutulara çok rahat sığmıyor
Bülent Erkmen, Utku Lomlu, Geray Gençer, Füsun Turcan Elmasoğlu, Suat Aysu, Gürkan Mıhçı, Matt Dorfman, Janet Hansen, Ned Brew ve Paul Sternberger... Hepsi bu dosyada...
Editör elindeki ham malzemeyi işler, bir ürün haline getirir, bir editoryal koreografi yapar. Tasarımcı da bu ruhu görünür hale getirecek, bu ruhun bedenini ortaya çıkaracaktır
Bugünden geçmişe kitabın biçiminin değişim ve dönüşümlerinin ele alındığı, Burcu Dündar’ın yazdığı Kitap Nesnesi Nesne Olarak Kitap’tan bir bölümü yazarının izniyle yayınlıyoruz
© Tüm hakları saklıdır.
↑ Yukarı çık